Onze nieuwe vakcoördinator pluimveeteam stelt zich voor

Sinds eind 2020 hebben we bij Vitelia Voeders een nieuwe gelouterde pluimvee vakcoördinator die onze organisatie komt versterken. Hieronder stelt hij zich graag even voor...

Op je 50ste wordt je dan plots “Vakidioot” bij Vitelia !?

Tja… daar sta je dan op je 50ste onder de noemer “Vakidioot” in de Vitelia Vitaal.

Nee hoor, ik zie het als een prachtig compliment en denk ook zeker dat het een passende geuzennaam is bij wie ik ben en wat ik doe. Eind 2020 ben ik gestart in het pluimveeteam van Vitelia Voeders. Een tijd die gedomineerd wordt door Corona en vogelgriep, en dus verre van ideaal om als nieuwe medewerker binnen een organisatie ingewerkt te worden. Maar juist dat biedt ook mogelijkheden en dwingt je om jezelf aan te passen. Net zoals iedere ondernemer in onze branche gedwongen wordt om te kijken naar mogelijkheden en te denken in kansen. Daarom is het zo mooi om juist nu, tijdens de ontwikkeling van onze campagne ‘Vakidioten’, te beginnen bij Vitelia en samen met een team van stuk voor stuk gedreven collega’s deze campagne verder uit te bouwen.

Samen met mijn vrouw en twee kinderen woon ik in het Noord Brabantse Rijen. Opgegroeid op het gemengde bedrijf van mijn ouders dat ik later samen met mijn twee broers heb overgenomen. In 1999 ben ik ge.migreerd naar Canada en daar ‘het scharrelei’ ge.ntroduceerd. Onbewust toen al een korte keten opgezet van eigen opfok, legkippen, pakstation en rechtstreekse verkoop aan de consument. Een actuele formule die bij veel ondernemers leeft en een ideaal plaatje vormt bij menig pluimveehouder. Bij terugkomst in Nederland ben ik in loondienst gegaan en heb de verschillende schakels binnen de legsector mogen doorlopen. Daarmee heb ik een schat aan informatie opgedaan, die ik nu dagelijks gebruik in mijn rol als verkoopadviseur.

We hebben in Nederland een heel bijzondere structuur binnen de agrifood business van familiebedrijven, toeleveranciers en afnemers.

Netwerken binnen en ook zeker buiten de agrarische sector en het vormen van partnerships. Dat zijn momenteel de belangrijkste sleutelwoorden voor de ondernemer van nu en dus ook voor de adviseurs die bij die ondernemers om tafel zitten. We hebben in Nederland een heel bijzondere structuur binnen de agrifood business van familiebedrijven, toeleveranciers en afnemers. De kracht zit in het verbinden. Het vormen van langdurige sterke partnerships met wederzijds commitment. Hierin zie ik binnen onze campagne ‘Vakidioten’ volop kansen voor Vitelia en haar klanten. Graag ga ik met jullie hierover in gesprek. Vergeet in de tussentijd niet om alvast de QR-code te scannen en een shirt te reserveren. Tot snel.